Δεν υπάρχει άλλος σίγουρος δρόμος σωτηρίας, εκτός από το να εξομολογείται ο καθένας σε πατέρες με πολλή διάκριση και από αυτούς να παίρνει οδηγίες για την αρετή και να μην ακολουθεί το δικό του θέλημα.

(Άγιος Ιωάννης Κασσιανός ο Ρωμαίος.)







Τούτον Δανιήλ υιόν ανθρώπου λέγει είναι, ερχόμενον πρός τον Πατέρα, και πάσαν την κρίσιν και την τιμήν παρ'εκείνου υποδεχόμενον

(Αποστολικαί Διαταγαί, Ε΄, ΧΧ 10, ΒΕΠ 2,92)
Αγία τριάδα


Εθεώρουν έως ότου θρόνοι ετέθησαν και παλαιός ημερών εκάθητο, και το ένδυμα αυτού λευκόν ωσεί χιών, και η θρίξ της κεφαλής αυτού ωσεί έριον καθαρόν... εθεώρουν εν οράματι της νυκτός και ιδού μετά των νεφελών του ουρανού ως υιός ανθρώπου ερχόμενος ην και έως του παλαιού των ημερών εφθασε...

(Δανιήλ Ζ', 9 και 14)



"Πιστεύοντες εις ένα Θεόν εν Τριάδι ανυμνούμενον, τας τιμίας Αυτού εικόνας ασπαζόμεθα."

(Πρακτικά εβδόμης Οικουμενικής συνόδου, Τόμος Β' σελ. 883)

Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2012

Πυρά κατά Χριστιανών διαδηλωτών στην Αίγυπτο...

"Δε θέλουν πια χριστιανούς στην Αίγυπτο!" 
 
Της Νινά Ιμπινέ 14 Οκτωβρίου 2011

Στη μικρή αίθουσα του νεκροτομείου, η ατμόσφαιρα είναι αποπνικτική. Δώδεκα σώματα κείτονται στη σειρά, πλάι πλάι. Του ενός το κρανίο έχει συνθλιβεί και τα μάτια είναι πεταγμένα έξω από τις κόγχες τους. «δολοφόνε Tantawi!», ουρλιάζουν οι άνδρες και οι γυναίκες που συνωστίζονται για να δουν και να ασπασθούν τους μάρτυρες.

Σε ένα από τα τραπέζια, πλέει σε μια λίμνη αίματος η σωρός του Mina Daniel, ενός νεαρού άνδρα με μακριά μαύρα μαλλιά. Μπλόγκερ και σοσιαλιστής, συμμετείχε σε όλες τις κινητοποιήσεις της επανάστασης του Ιανουαρίου. Ο φίλος του Χαλέντ Ελ Σαΐντ (Khaled El Said), μουσουλμάνος ηγέτης της «συμμαχίας των νέων της επανάστασης» έχει αποσβολωθεί.

Γύρω του το πλήθος είναι σε υστερική κατάσταση: οι γυναίκες σηκώνουν κλαίγοντας τα χέρια προς τον ουρανό, οι άνδρες, με τα τι-σερτ τους γεμάτο από τα αίματα τραυματιών κραυγάζουν συνθήματα εχθρικά προς το στρατό. «Μήπως δεν είμαστε αρκετά Αιγύπτιοι; Μήπως δεν είμαστε άνθρωποι;», αγανακτεί ο Romani Samir, ένας τριαντάχρονος κοσμηματοπώλης. «Δε θέλουν πια χριστιανούς στην Αίγυπτο. Με το που θα μας δώσει άσυλο οποιαδήποτε χώρα, έχουμε φύγει από εδώ!».

Ένας κόπτης ιερέας σημειώνει επιμελώς τα στοιχεία των νεκρών. Ως τη Δευτέρα 10 Οκτωβρίου, είχαν ταυτοποιηθεί 24 θύματα των βιαίων επεισοδίων της προηγουμένης, μεταξύ των οποίων και στρατιώτες. Μερικοί έχουν σκοτωθεί από σφαίρες, άλλοι συντρίφτηκαν από στρατιωτικά οχήματα. «Αυτό μας θυμίζει τις χειρότερες στιγμές της επανάστασης, όταν οι διαδηλωτές στην πλατεία Ταχρίρ γίνονταν ευθέως στόχος των επιθέσεων της αστυνομίας» σχολιάζει ο εικοσιεπτάχρονος Mohsen Isaaq που ήταν στην πορεία. Τουλάχιστο 328 άτομα τραυματίστηκαν.

Μία ειρηνική διαδήλωση:



Αρχικά επρόκειτο για μια ειρηνική διαδήλωση με αίτημα την ανοικοδόμηση της εκκλησίας του χωριού Μερινάμπ της 'Ανω Αιγύπτου, που πυρπολήθηκε μερικώς την προηγούμενη εβδομάδα και τη σύλληψη και παραπομπή σε δίκη των εμπρηστών.

Εδώ και πολλές εβδομάδες αυτό το χωριό, που βρίσκεται κοντά στο Ασουάν, έχει γίνει θέατρο θρησκευτικών συγκρούσεων: μια ομάδα κατοίκων, που ορισμένοι τους προσδιορίζουν ως σαλαφιστές, ισχυρίζονται πως το κτίριο δεν ήταν παρά μια «παλιαποθήκη» και πως οι κόπτες δε διαθέτουν τις απαιτούμενες άδειες για την αναστήλωση της εκκλησίας που σχεδιάζουν.

Ο τοπικός ιερέας από τη μεριά του διαβεβαιώνει πως ο ναός έχει επισήμως καταχωρηθεί ως τόπος λατρείας εδώ και ογδόντα χρόνια. Η διαδήλωση της Κυριακής αξιοποιούσε αυτήν την τελευταία επίθεση εναντίον των χριστιανών για να ζητήσει την ενιαία νομοθετική ρύθμιση του τρόπου ανέγερσης όλων των χώρων λατρείας στην Αίγυπτο.

«Φύγαμε από την Κούμπρα (μια γειτονιά στο βόρειο Κάιρο) γύρω στις 4 το απόγευμα. Μαζεύτηκαν γύρω στις 10,000 άτομα. Όταν φτάσαμε στο Ουλαλί , η διαδήλωσή μας έγινε αντικείμενο λιθοβολισμού από ντόπιους κατοίκους ή " μπαλτακί" (παρακρατικούς του καθεστώτος) αφηγείται ο Bishoï Tamry, ένας ακτιβιστής της «Ενωσης νέων της Μασπερό», μιας ομάδας υπεράσπισης των δικαιωμάτων των χριστιανών. «Η ηρεμία αποκαταστάθηκε και ετοιμαζόμαστε να ξαναξεκινήσουμε. Όταν φτάσαμε στο ξενοδοχείο "Ραμσής-Χίλτον", βρεθήκαμε απέναντι σε μια ανθρώπινη αλυσίδα από στρατιώτες που πυροβολούσαν στον αέρα για να διαλύσουν το πλήθος».

Οι στρατιώτες έβαλαν κατά του πλήθους με πραγματικά πυρά:

Ο υπέρμαχος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων Sherif Azer, υπογραμμίζει: «υπήρχε μεγάλη ένταση μεταξύ στρατιωτών και διαδηλωτών που φώναζαν συνθήματα κατά του " ανωτάτου συμβουλίου ενόπλων δυνάμεων" (SCAF)». Μου είπαν πως πριν ξεφύγει η κατάσταση, μεμονωμένοι στρατιώτες και διαδηλωτές ήρθαν στα χέρια». Μέσα στη σύγχυση, έπεσαν πυροβολισμοί.

«Η κρατική τηλεόραση επέλεξε αμέσως την εκδοχή της: οι χριστιανοί ήταν ένοπλοι και έβαλαν πρώτοι κατά των στρατιωτών, που απλά αμύνθηκαν», λέει πικρόχολα ο Bola Abdu. Είναι σαφές πως υπήρξαν παρακρατικοί, άνθρωποι που πληρώνονται για να κάνουν φασαρίες, που επιτέθηκαν κατά των παρόντων χριστιανών.

Ο στρατός αντέδρασε με πρωτοφανή βιαιότητα: μετά τις προειδοποιητικές βολές και τους συνήθεις ραβδισμούς, τεθωρακισμένα οχήματα της αστυνομίας άρχισαν να κάνουν ζιγκ-ζαγκ μέσα στο πλήθος των πανικόβλητων διαδηλωτών, συνθλίβοντας πολλούς ανάμεσά τους. Οι στρατιώτες έβαλαν στα τυφλά κατά του πλήθους, με πραγματικά πυρά.

«Ο στρατός ήθελε να αποδείξει πως μπορεί να χρησιμοποιεί βία κατά διαδηλωτών ακόμα και σε προεκλογική περίοδο. Λες κι ήθελε να στείλει το μήνυμα πως όποιος διαδηλώνει αυτή την περίοδο, διακινδυνεύει τη ζωή του», υποθέτει ο Σερίφ Αζέρ. «Οι κόπτες ήταν ο προσφορότερος στόχος, καθώς είναι δύσκολο να εκδηλωθεί υπέρ τους κίνημα λαϊκής συμπαράστασης».

Πολλοί φοβούνται πως αυτά τα επεισόδια μπορεί να πυροδοτήσουν συγκρούσεις μεταξύ χριστιανών και μουσουλμάνων σε ολόκληρη τη χώρα, ιδίως στην 'Ανω Αίγυπτο, όπου οι χριστιανοί είναι αναλογικά περισσότεροι.

Η Nina Hubinet είναι Γαλλίδα δημοσιογράφος που ζει κι εργάζεται στο Κάιρο
 

Πηγή: ppol.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζητηση

Αναγνώστες