Δεν υπάρχει άλλος σίγουρος δρόμος σωτηρίας, εκτός από το να εξομολογείται ο καθένας σε πατέρες με πολλή διάκριση και από αυτούς να παίρνει οδηγίες για την αρετή και να μην ακολουθεί το δικό του θέλημα.

(Άγιος Ιωάννης Κασσιανός ο Ρωμαίος.)







Τούτον Δανιήλ υιόν ανθρώπου λέγει είναι, ερχόμενον πρός τον Πατέρα, και πάσαν την κρίσιν και την τιμήν παρ'εκείνου υποδεχόμενον

(Αποστολικαί Διαταγαί, Ε΄, ΧΧ 10, ΒΕΠ 2,92)
Αγία τριάδα


Εθεώρουν έως ότου θρόνοι ετέθησαν και παλαιός ημερών εκάθητο, και το ένδυμα αυτού λευκόν ωσεί χιών, και η θρίξ της κεφαλής αυτού ωσεί έριον καθαρόν... εθεώρουν εν οράματι της νυκτός και ιδού μετά των νεφελών του ουρανού ως υιός ανθρώπου ερχόμενος ην και έως του παλαιού των ημερών εφθασε...

(Δανιήλ Ζ', 9 και 14)



"Πιστεύοντες εις ένα Θεόν εν Τριάδι ανυμνούμενον, τας τιμίας Αυτού εικόνας ασπαζόμεθα."

(Πρακτικά εβδόμης Οικουμενικής συνόδου, Τόμος Β' σελ. 883)

Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2012

Η ''άσπιλη σύλληψη'' της Θεοτόκου.


Papst Pius XI. 1JS.jpg

Το δόγμα αυτό, το όποιο διετύπωσε το 1854 ο Πάπας Πίος ο 9ος, σημαίνει ότι η Παναγία γεννήθηκε άσπιλη, αναμάρτητη, δεν είχε το προπατορικό αμάρτημα, όπως το έχουμε όλοι οι άνθρωποι. Η διδασκαλία αυτή βέβαια περί της ασπίλου συλλήψεως δεν στηρίζεται πουθενά, ούτε στην Αγία Γραφή, ούτε στην διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας και έχει επίσης πολλά τρωτά σημεία.

Η ορθόδοξη άποψη.


Ένα τρωτό σημείο αυτής της διδασκαλίας είναι ότι προσβάλλει την μοναδικότητα της γεννήσεως του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Μόνο ο Χριστός γεννήθηκε αναμάρτητος εκ Πνεύματος Αγίου, είναι η μοναδική περίπτωση κατά την οποία δεν μεσολάβησε σάρκα και αίμα. Ο Χριστός μας γεννήθηκε από την Παρθένο Μαρία, άνευ συνάφειας ανδρός. Δεν ήλθε σε σαρκική ένωση η Παναγία με άνδρα. Το Άγιο Πνεύμα επισκίασε την Παναγία και δι’ Αγίου Πνεύματος εγεννήθηκε ο Κύριος μας· ο Ιησούς Χριστός γεννήθηκε εκ Πνεύματος Αγίου από την Παρθένο Μαρία, γι’ αυτό και είναι αναμάρτητος. Η Παναγία όμως δεν γεννήθηκε εκ Πνεύματος Αγίου· γεννήθηκε από γονείς φυσιολογικά, κανονικά, από τον Ιωακείμ και από την Άννα. Προσβάλλει επομένως η διδασκαλία αυτή την μοναδικότητα της γεννήσεως του Χριστού. Η μοναδική γέννηση, η οποία έγινε εκ Πνεύματος Αγίου και είναι γι’ αυτό άσπιλη, είναι η γέννηση του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.


Στην Ορθοδοξία έχουμε «αφθορον σύλληψιν» του Χριστού και όχι «άσπιλον σύλληψιν της Θεοτόκου».


Ενώ λοιπόν νομίζουν ότι με την άσπιλη σύλληψη υπερυψώνουν την Παναγία, ουσιαστικώς την μειώνουν. Γιατί η Παναγία εξυψώνεται πιο πολύ αν παρουσιασθεί ότι αυτά που κατόρθωσε, αυτή η αγιότης την οποία κατόρθωσε, δεν τα κατόρθωσε γιατί ήταν αναμάρτητη εκ φύσεως, τα κατόρθωσε γιατί ενώ ήταν άνθρωπος σαν εμάς, γεννήθηκε από φυσικούς γονείς, από τον Ιωακείμ και την Άννα, ενώ ήταν άνθρωπος καθόλα φυσιολογικός, είχε αυτήν την δική μας τη φύση, η οποία ρέπει προς την αμαρτία, κατόρθωσε εν τούτοις να καλλιεργήσει τις αρετές με πολλή άσκηση, με προσευχή, με νηστείες με εγκράτεια, με αγνότητα ιδιαιτέρως, και να φθάσει στα ύψη αυτά της αγιότητος, συνεργώντας και κοπιάζοντας η ίδια.


Εμείς οι πιστοί, θα πρέπει να την έχουμε ως παράδειγμα και ως δίδαγμα και ως στόχο. Εκείνη κατόρθωσε να φθάσει σ’ αυτήν την αγιότητα και να υμνείται δι’ όλων των αιώνων· Εκείνη ήταν σκεύος εκλογής. Λόγω της αγιότητός της κατόρθωσε και είλκυσε την προσοχή του Θεού και έγινε η αγαπητή του Θεού: «Χαίρε Κεχαριτωμένη. Ο Κύριος μετά σου. Ευλογημένη συ εν γυναιξί». Έδειξε με την άγια ζωή της, την άφθαστη υπακοή της, την πολλή ταπείνωση, την ανυπέρβλητη αγνότητα, μέχρι που μπορεί να υψωθεί ο άνθρωπος.

Οι ακρότητες της Μαριολατρείας και του Αντιδικομαριανισμού.


Το δεύτερο στοιχείο για το οποίο αυτή η διδασκαλία δεν είναι ορθή είναι ότι ουσιαστικώς δεν ανεβάζει την Παναγία, την μειώνει, ενώ οι Παπικοί θέλουν να υψώσουν την Παναγία, υπερβολικά μάλιστα. Υπάρχουν εδώ ακρότητες, και ας πω για τις δύο αυτές ακρότητες και θα συνεχίσω τις σκέψεις που έκαμα προηγουμένως. Στην διδασκαλία για την Θεοτόκο υπάρχουν δύο ακρότητες. Η Ορθόδοξος εκκλησία είναι ανάμεσα, ακολουθεί τη χρυσή οδό. Ποιες είναι οι δύο αυτές ακρότητες; Η μια ακρότητα είναι αυτή η όποια υπερεξαίρει την Παναγία, κάνει την Παναγία Θεά, θεοποιεί την Παναγία, είναι η Μαριολατρεία. Διδάσκει ότι η Παναγία είναι Θεός, και αυτή την τάση υπηρετεί η διδασκαλία της Ρωμαϊκής εκκλησίας, της Παπικής εκκλησίας, περί του ότι η Παναγία είναι άσπιλη, την εξισώνει με τον Χριστό, ένα πρόσωπο της Αγίας Τριάδος.


Στο άλλο άκρο είναι ο λεγόμενος Αντιδικομαριανισμός, οι αντίθετοι, οι αντίδικοι της Μαρίας, οι εχθροί της Μαρίας, στην εποχή μας οι Προτεστάντες. Από την μία πλευρά οι παπικοί, οι Ρωμαιοκαθολικοί έχουν την Μαριολατρεία, κάνουν την Θεοτόκο Θεό, και από την άλλη πλευρά στη Δύση και πάλι, στην Ευρώπη, υπάρχει τελείως αντίθετη τάση, των έχθρων της Παναγίας. Ο πατήρ Θεόκλητος ο Διονυσιάτης σ’ ένα βιβλίο το όποιο έχει γράψει για την Παναγία δημοσιεύει ένα γράμμα του γέροντος του, Αθανασίου του Ιβηρίτη, ο οποίος αναφερόταν σ’ αυτήν την εχθρότητα που έχουν οι Προτεστάντες εναντίον της Παναγίας. Οι Ευαγγελικοί-Προτεστάντες, δεν πιστεύουν στις εικόνες, δεν έχουν καμία τιμή, κανένα σεβασμό προς την Παναγία. Αντίθετα εκφράζονται υποτιμητικά γι’ Αυτήν. Έχοντας λοιπόν κατά νουν ο Γέρων Αθανάσιος ο Ιβηρίτης την ασέβεια προς την Παναγία, εκφράζεται στο γράμμα αυτό πολύ σκληρά για τους Προτεστάντες και τους προτεσταντίζοντες. Δεν διστάζουν οι Άγιοι να χρησιμοποιήσουν σκληρές λέξεις, όταν υβρίζονται άγια πρόσωπα.


Ανάμεσα λοιπόν στις δύο αυτές τάσεις, από την μια πλευρά της Μαριολατρείας του Παπισμού και της εχθρότητος προς την Παναγία, της μειώσεως της Παναγίας, των Προτεσταντών είναι η δική μας η Ορθόδοξη εκκλησία, η όποια σέβεται και τιμά και υμνεί την Θεοτόκο με τόσους ύμνους, δεν κάνει όμως την Παναγία Θεά. Την τοποθετεί μετά τη Θεότητα. Οι ιερείς μνημονεύουμε πρώτα τον Χριστό και μετά την Παναγία.

Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης.


πηγή:aiasgr 

7 σχόλια:

  1. SXETIKA ME TOYS EYAGGELIKOUS: ΕΧΩ MILISEI POLES FORES ME POLLA ATOMA KAI ME ORTHODOXOUS KAI EAGGELIKOUS SXETIKA ME TO THEMA AYTO.H APOPSIS POLLES. APO THN PLEYRA TON EYAGGELIKON POY MILISA MOY EIPAN OTI SEBONTE THN PANAGIA KAI TIN ASPAZONTE OS MITERA TOY LITROTI. OMOS DEN THELOYN NA DOSOYN THN LATRIA KAI THN DOKSA SE EKINH ALLA MONO STON THEO-YIO-AG.PNEYMA. NOMIZO OTI AYTO EINAI KAI TO SOSTO
    APOSTOLOS

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δέν έχεις μελετήσει τις ερμηνείες των Αγίων Πατέρων; Που λέει πως λατρεύουμε την Παναγία; Από απόψεις αδελφέ μου θα πλανηθείς... Μελέτα Αγία Γραφή, και ερμηνείες μονό απο Αγίους. Αν νομίζεις ότι οι σημερινοί αυτοαποκαλούμενοι ερμηνευτές ενδιφέρονται για την ψυχή σου, λάθος.

      Διαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. Migni 23. 183-206. ''De perpetua virginitate Mariae'' Του Αγίου Ιερωνύμου σύγραμμα του 360μ.Χ. Ποιό παλαιά αναφορα έχουμε στο σύγραμμα του Αγίου μάρτυρος Ιουστίνου του 150 μ.Χ. σε συριακή μετάφραση. Το ''Ζahn Geschichte des neutestamentl dichen Kanons'' τόμος 2ος σελ 177. Σε αυτά ανεφέρεται η ρητή πίστη των Αποστόλων στο γεγονός της αειπαρθενίας της Θεοτόκου Μαρίας. Ο τίτλος τιμής (ΠΑΝΑΓΊΑ)όπου αποδίδει λοιπόν Η Εκκλησία από αρχής της ιδρύσεως της εν τη Πεντηκοστή, στο πρόσωπο της Μαρίας, εδράζει στην αποστολική πίστη που ουδείς δύναται να αμφισβητήσει. Και η αποστολική πίστη έχει έρεισμα εκ της Αγίας Γραφής, όπου ονομάζει η Ελισάβετ ''ευλογημένη'' την Μαρία και ''ευλογημένο'' και Τον Κύριο εν τη κοιλία αυτής. Αυτό δεν είναι εξίσωση των δύο προσώπων, της Μαρίας ως ανθρώπου και Του Ιησού ως Θεανθρώπου, μη γένοιτο! Αλλά τίτλος τιμής επειδή επελέγη και συμφώνησε να ΓΕΝΝΉΣΕΙ ΤΟΝ θΕΆΝΘΡΩΠΟ.

      Διαγραφή
    2. σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου.!

      Διαγραφή
    3. Εγώ ευχαριστώ για την συζήτηση και το ενδιαφέρον. Ό,τι απορία εχεις σε βιβλικά εδάφια και αναζητείς την Ορθόδοξη ερμηνεία, θα σε βοηθήσω όπως μπορώ...

      Διαγραφή
  3. Μπορεί να μου απαντήσει κάποιος με βεβαιότητα ? ποιό είναι το 2ο τραγικό σφάλμα από εμφανίσεως του πρώτου ανθρώπου ? Διότι όλοι γνωρίζουμε πως το 1ο υπήρξε η ελεύθερη επιλογή του ανθρώπου να απομακρυνθεί από τη θεοκοσμική κοινωνία της αγάπης του Θεού .Ο Αδάμ (αγοραστής)επιλέγοντας ελεύθερα κ εκούσια το θέλημα(οδηγίες κατασκεαστή ,εγγύηση) του Θεού (κατασκευαστής)θα εξασφάλιζε μείζονα αγαθά δηλ.απόκτηση μόνιμης κ απόλυτης ελευθερίας ,αφθαρσία του σώματος ,γνωστική πληρότητα ,κυριαρχία των παθών, ροπή προς το καλό (καλή λειτουργία κ μακροβιότητα μηχανήματος).Σημειώστε δε ότι ο Θεός(γιατρός)πληροφορεί με πατρική αγάπη τους πρωτόπλαστους(ασθενείς) για τις συνέπειες στην αθρώπινη φύση του τρόπου ζωής , που οι ίδιοι επέλεξαν ελεύθερα κ τις οποίες βέβαια δεν γνώριζαν( εκδηλώσεις κ συνέπειες της ασθένειας). Ευχαριστώ,αναμένω απάντηση .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αναζητηση

Αναγνώστες