Δεν υπάρχει άλλος σίγουρος δρόμος σωτηρίας, εκτός από το να εξομολογείται ο καθένας σε πατέρες με πολλή διάκριση και από αυτούς να παίρνει οδηγίες για την αρετή και να μην ακολουθεί το δικό του θέλημα.

(Άγιος Ιωάννης Κασσιανός ο Ρωμαίος.)







Τούτον Δανιήλ υιόν ανθρώπου λέγει είναι, ερχόμενον πρός τον Πατέρα, και πάσαν την κρίσιν και την τιμήν παρ'εκείνου υποδεχόμενον

(Αποστολικαί Διαταγαί, Ε΄, ΧΧ 10, ΒΕΠ 2,92)
Αγία τριάδα


Εθεώρουν έως ότου θρόνοι ετέθησαν και παλαιός ημερών εκάθητο, και το ένδυμα αυτού λευκόν ωσεί χιών, και η θρίξ της κεφαλής αυτού ωσεί έριον καθαρόν... εθεώρουν εν οράματι της νυκτός και ιδού μετά των νεφελών του ουρανού ως υιός ανθρώπου ερχόμενος ην και έως του παλαιού των ημερών εφθασε...

(Δανιήλ Ζ', 9 και 14)



"Πιστεύοντες εις ένα Θεόν εν Τριάδι ανυμνούμενον, τας τιμίας Αυτού εικόνας ασπαζόμεθα."

(Πρακτικά εβδόμης Οικουμενικής συνόδου, Τόμος Β' σελ. 883)

Τετάρτη 28 Αυγούστου 2013

Η παθογένεια του αρχαίου κόσμου.

 
Δεν είναι κακό να λέμε την αλήθεια, όσο κι αν μας πονάει. Οι Έλληνες ήταν τα φωτεινότερα μυαλά της ανθρωπότητας. Σε όλες τις επιστήμες πρώτοι. Πρωτοπόροι στην έρευνα και τη φιλοσοφία. Έφτασαν πολύ κοντά στην αληθινή πίστη του ζωντανού Θεού. Δυστυχώς δεν ήταν και οι άγιοι, όπως θα τους θέλαμε. Κι αυτό εξηγείται. Τα χαρίσματα που φύτεψε ο Θεός στη φυλή μας είναι εξαιρετικά, έμφυτα, εξαρχής. Η καθαρή καρδιά όμως και η αληθινή θεολογία θέλουν την αλήθεια και τη χάρη του Θεού. Όσο και να σπάσεις το κεφάλι σου άγιος δεν γίνεσαι. Άγιο σε κάνει ο Θεός όταν συνεργάζεσαι μαζί Του, με το Άγιο Πνεύμα, κι αυτό βέβαια λαμβάνει σάρκα και οστά μετά την Πεντηκοστή.
 
Έτσι λοιπόν ο αρχαίος κόσμος γενικά προ Χριστού δούλευε σε δύο ταχύτητες: στη γνώση τρέχοντας και στην αγάπη με την αγνότητα σερνόμενος. Ο απόστολος Παύλος γνώστης όσο λίγοι και της κλασσικής παιδείας και της ελληνικής γλώσσας περιγράφει την ηθική κατάπτωση του αρχαίου κόσμου με πολύ έντονα χρώματα στην προς Ρωμαίους επιστολή του. Ασφαλώς και δεν κάνει προπαγάνδα υπέρ του Χριστιανισμού. Έτσι ήταν τα πράγματα. Όχι μόνο στους Έλληνες, αλλά και σε όλο τον αρχαίο κόσμο. Από τα Σόδομα και τα Γόμορα μέχρι τους Έλληνες και τους Ρωμαίους. Μπορεί βεβαίως οι άνθρωποι να έβλεπαν διαφορετικά τα πράγματα από ό,τι εμείς σήμερα τα βλέπουμε κάτω από το φως του Ευαγγελίου, αλλά σαφώς δεν παύουν αυτά να ήταν και να είναι αμαρτίες, διότι Νομοθέτης και Κριτής της ζωής μας δεν είναι ο "πάσα ένας", αλλά ο Ένας και Μοναδικός Χριστός ο Αληθινός Θεός ημών.
 
Λοιπόν, όλα τα είχε ο αρχαίος κόσμος: και την ιερή πορνεία, και τη μέθη του Βάκχου, και τα καρναβάλια του Διόνυσου, και τη δουλεία, και τη μαγεία, και την ομοφυλοφιλία... Ο Διογένης ο κυνικός αυνανιζόταν δημόσια. Ο Νέρωνας, παντρεύτηκε δύο φορές με άνδρα, τη μια ως νύφη και την άλλη ως γαμπρός. Ο Αλκιβιάδης χαρακτηριζόταν "ευρύπρωκτος"... Ασφαλώς, δεν ήταν όλοι σάπιοι, μάλιστα πολλοί καυτηρίαζαν τα νοσηρά φαινόμενα, τα οποία από την κοινωνία των ψευδοθεών κατέβαιναν στην ανθρώπινη καθημερινότητα. Αλλά υπήρχαν τέτοια φαινόμενα υπαρκτά και όχι φανταστικά.
 
Μη πάμε μακριά: σήμερα στον 21ο αιώνα μ. Χ. όσοι απομακρύνονται από τη διδασκαλία του Χριστού υιοθετούν όλες τις διαστροφές και τις νομιμοποιούν με νόμους: την παιδοφιλία στην Ολλανδία, την κτηνοβασία στη Γερμανία, την ομοφυλοφιλία στην Ευρώπη...Τι θα πούμε, ότι δεν είναι αμαρτίες και παραβάσεις όλα αυτά; Ότι ο χριστιανισμός μας δημιουργεί ενοχές και τύψεις, επειδή νομοθετεί τη ζωή μας και ότι αυτά είναι καλά και άγια; Μη λέμε ό,τι θέλουμε.
 
Θα το ανεχόταν ποτέ η συνείδηση ενός απλά ηθικού ανθρώπου να συζεί το παιδί του με μια κατσίκα, ή να συμβιώνει με άτομο του ιδίου φύλου ή να περιφέρεται και να αφροδισιάζει με ένα νήπιο; Εδώ οι υπερασπιζόμενοι τον αρχαίο κόσμο αγανακτούν σήμερα για τον σεξοτουρισμό στην Ινδονησία, για τους αναγκαστικούς γάμους - πωλήσεις κοριτσιών σε αγάδες και πασάδες, για τον ακρωτηριασμό των γεννητικών οργάνων στην Αφρική, για το εμπόριο γυναικών, για τις τελετές και τα όργια στη μαύρη μαγεία... και την ίδια στιγμή έχουν το ανιστόρητο θράσος να δικαιολογούν τα φαινόμενα της παθογένειας του αρχαίου κόσμου για να χτυπήσουν τον Χριστιανισμό;
 
Δυστυχώς όταν θέλουμε να δικαιολογήσουμε και τις δικές μας παραβάσεις και δεν θέλουμε να συμμορφωθούμε με τις εντολές του Ευαγγελίου, βρίσκουμε έωλα επιχειρήματα και πατάμε σε σάπια σανίδια, αντί να γυρίσουμε ως ο άσωτος υιός στον Πατέρα και να πούμε το "ήμαρτον" με μετάνοια.
 
Χριστιανική Εστία Λαμίας

Πηγή: Ακτίνες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζητηση

Αναγνώστες