Δεν υπάρχει άλλος σίγουρος δρόμος σωτηρίας, εκτός από το να εξομολογείται ο καθένας σε πατέρες με πολλή διάκριση και από αυτούς να παίρνει οδηγίες για την αρετή και να μην ακολουθεί το δικό του θέλημα.

(Άγιος Ιωάννης Κασσιανός ο Ρωμαίος.)







Τούτον Δανιήλ υιόν ανθρώπου λέγει είναι, ερχόμενον πρός τον Πατέρα, και πάσαν την κρίσιν και την τιμήν παρ'εκείνου υποδεχόμενον

(Αποστολικαί Διαταγαί, Ε΄, ΧΧ 10, ΒΕΠ 2,92)
Αγία τριάδα


Εθεώρουν έως ότου θρόνοι ετέθησαν και παλαιός ημερών εκάθητο, και το ένδυμα αυτού λευκόν ωσεί χιών, και η θρίξ της κεφαλής αυτού ωσεί έριον καθαρόν... εθεώρουν εν οράματι της νυκτός και ιδού μετά των νεφελών του ουρανού ως υιός ανθρώπου ερχόμενος ην και έως του παλαιού των ημερών εφθασε...

(Δανιήλ Ζ', 9 και 14)



"Πιστεύοντες εις ένα Θεόν εν Τριάδι ανυμνούμενον, τας τιμίας Αυτού εικόνας ασπαζόμεθα."

(Πρακτικά εβδόμης Οικουμενικής συνόδου, Τόμος Β' σελ. 883)

Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2014

Ιστορική και κριτική αναίρεσις του άρθρου, ''ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΚΑΡΠΑΘΑΚΗ'', μέρος εικοστό.

Στην προτελευταία παράγραφο του άρθρου του ο συντάκτης λέγει ότι η αποκαθήλωση του Αγίου Ματθαίου από την θέση του αγίου θα βοηθήσει στην ενότητα. Είναι λογικό να το λέγει αυτό, διότι ο Άγιος όσο ήταν εν ζωή, αλλά και οι άξιοι καθ' όλα διάδοχοί του, απαιτούσαν σταθερότητα απ' τους Φλωριναίους παλαιοημερολογίτες μεταξύ αυτών που έλεγαν και έκαναν, ώστε να ενωθούν. Αν κάποιος, όντως, παραγκωνίσει από το προσκήνιο τον Άγιο Ματθαίο, τότε μπορεί να επιτευχθεί μία ένωση τύπου συγκόλλησης όπως έγινε προσφάτως μεταξύ των Συνόδων του Αρχιεπισκόπου Καλλινίκου και των Ενισταμένων του Μητροπολίτου Κυπριανού του Β'. Το κείμενο με βάση το οποίο ενώθηκαν οι δύο Σύνοδοι ήταν τόσο αόριστο και αυτοαναιρούμενο, ώστε ουδείς ως τώρα αναίρεσε την εργασία του Επισκόπου Πέτρας Δαυίδ, ο οποίος πολύ ευστόχως αναλύει τα επίμαχα σημεία του ενωτικού κειμένου, (μπορείτε να μελετήσετε το κείμενο εδώ. Ουδείς εκ των δύο ενωμένων συνοδικών σχημάτων έχει αναιρέσει όσα γράφει το κείμενο αυτό), και αποδεικνύει ότι ουδεμία σχέση έχει το κείμενο, με τις ξεκάθαρες Εγκυκλίους επί Αρχ/που Αυξεντίου και επί Αρχ/που Χρυσοστόμου. Στο ενωτικό κείμενο συναντάμε την εξής έκφραση η οποία αναιρεί αυτούς τους ιδίους που την έγραψαν, ''Εἰδικώτερον περὶ τῶν Μυστηρίων τῶν τελουμένων εἰς τὰς λεγομένας ἐπισήμους ὀρθοδόξους ᾿Εκκλησίας, ἡ Γνησία ᾿Ορθόδοξος ᾿Εκκλησία δὲν διαβεβαιοῖ περὶ τοῦ κύρους αὐτῶν, οὔτε καὶ περὶ τῆς σωτηριολογικῆς ἀποτελεσματικότητος τούτων''.

Πώς κάποιοι Επίσκοποι υπέγραψαν Αναθέματα το '98 κατά των επισήμων Εκκλησιών αλλά υπογράφουν τώρα, ότι δεν βεβαιούν για το κύρος και την σωτηριολογική αποτελεσματικότητα των μυστηρίων εκείνων που αναθεμάτισαν; Πράγματι τέτοιες αντιφάσεις δεν θα επέτρεπε σε μία ένωση ο Άγιος Ματθαίος. Πώς οι ''ΓΟΧ'' Φλωριναίοι του Αρχ/που Καλλινίκου, αναρωτιούνται για το κύρος και την σωτηριολογική αποτελεσματικότητα των μυστηρίων των Εκκλησιών αυτών, όταν οι ίδιοι αναθεμάτισαν τις Εκκλησίες αυτές;

Ο αρθρογράφος ισχυρίζεται παρακάτω ότι, ''για την δημιουργία και την διατήρηση του διχασμού αυτού ευθύνεται σε τεράστιο βαθμό η εντύπωση που είχαν και έχουν οι οπαδοί του, για το πρόσωπο του Ματθαίου, επειδή όταν στο τέλος καταρρίπτονται όλα τα εκκλησιολογικά τους επιχειρήματα, αυτό που μένει είναι η σκέψη "μα είναι δυνατόν ο Άγιος Ματθαίος να έσφαλλε;". Γνωρίζουμε ότι όσα έχουμε αναρτήσει στο ιστολόγιο μας, ουδέποτε αναιρέθηκαν από κάποιον ως αναληθή, ανακριβή ή ανύπαρκτα. Αντιθέτως, χωρίς να έχει κάποιος εργαστεί σοβαρώς πάνω στις αναρτήσεις μας και να τις ακυρώσει πρόταση πρόταση, εμφανίστηκαν κείμενα που μιλούν για την Κερατέα, τις δίκες, τα παιδιά, τα ανύπαρκτα συλλείτουργα Πατριάρχου Μελετίου και Αγίου Ματθαίου και όσα αναλύσαμε και δείξαμε ότι είναι άλλα αμφίβολα, άλλα ανύπαρκτα, άλλα φαντασίες, όπως το ότι έπεσε σε πηγάδι ο Γέροντας του Αγίου Ματθαίου. Εμείς αναιρούμε όσα γράφονται εναντίον μας. Εκείνοι οι οποίοι δεν αναιρούν όσα γράφουμε, πώς λέγουν ότι καταρρίφθηκαν τα δικά μας επιχειρήματα;

Παρακάτω και κλείνοντας το άρθρο του ο αρθρογράφος μας, εύχεται οι καλοπροαίρετοι των Ματθαιϊκών να εγκαταλείψουν το ματθαιϊκό σχίσμα και να ενωθούν, γράφει, με την ενωμένη πλέον σύνοδο των ΓΟΧ. Ποιά είναι η ενωμένη πλέον σύνοδο των ΓΟΧ; Ενώθηκαν δύο συνοδικά σχήματα τα οποία προέκυψαν από τις άκυρες χειροτονίες του 1979. Και ο Μητροπολίτης Ωρωπού Κυπριανός ο Α' και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Καλλίνικος χειροτονήθηκαν μαζί το 1979, κρυφά από την σύνοδο στην οποία υπάγονταν ως Αρχιμανδρίτες τότε και γι' αυτό καθαιρέθηκαν από τον τότε Αρχιεπίσκοπο τους Αυξέντιο. Οι τότε κρυφίως και άρα ακύρως χειροτονηθέντες, επίσης και καθαιρεθέντες από τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο τους, καθώς και οι επίγονοί τους, ξανασυναντήθηκαν. Ήταν ίσως και αναμενόμενο. Υπάρχουν όμως άλλες έξι μεγάλες Σύνοδοι! Η έκφραση, ''ενωμένη πλέον σύνοδος των ΓΟΧ'' δεν εκφράζει ορθώς την πραγματική κατάσταση στο χώρο του παλαιού ημερολογίου. 

Επιπλέον το ποίμνιο των παλαιοημερολογιτών οι οποίοι δεν θέλουν ουδεμία κοινωνία με τον χώρο του νέου ημερολογίου είναι κατά πλειοψηφίαν στον χώρο των Ματθαιϊκών, ελάχιστοι στο χώρο των Φλωριναίων. Το εκκλησίασμα των Φλωριναίων είναι αποτελούμενο και από πολλούς νεοημερολογίτες οι οποίοι αφού εξυπηρετούνται από τον παλαιοημερολογίτη Ιερέα αναπαύονται στην ενορία του παλαιού. Όταν βλέπει κάποιος λοιπόν το ποίμνιο σε μία ενορία Φλωριναίων ''ΓΟΧ'' να υπολογίσει ότι το 10%, το 30%, το 40% ακόμα και το 60% κάποιες φορές είναι νεοημερολογίτες!

Ματθαιϊκό σχίσμα δεν υφίσταται καθ' ότι ουδέποτε οι Ματθαιϊκοί πρόσθεσαν ή αφαίρεσαν κάτι από την αρχική ομολογία του Αγίου Ματθαίου. Ως μία γροθιά μπορούν να πραγματωθούν οι αναφορές περί αντιοικουμενιστικού αγώνος και ενώσεως όλων, εφόσον υπάρχουν Ορθόδοξοι που επιδιώκουν ένωση κατά Θεόν και όχι ενώσεις οικουμενιστικές, όπως δήλωσε και Ζηλωτής σεβαστός πολιός Γέροντας της ερήμου του Αγίου Όρους για την τελευταία ένωση των δύο εκ των πολλών
αποκαλουμένων Συνόδων ΓΟΧ.

Οι ενώσεις που έχουν ως αποτέλεσμα πλήθος Επισκόπων και Ιερέων, δεν πολεμούν τον οικουμενισμό, αντιθέτως είναι δεκανίκι του, εκουσίως ή ακουσίως. Η ορθή αντιμετώπιση του οικουμενισμού δεν χωράει μόνιμους συμβιβασμούς αλλά ούτε και μισαλλόδοξη ακριβολογία που οδηγεί σε εκκλησιομαχία. Η χρυσή τομή ήταν η απ' αιώνος οδός των Αγίων. Ακρίβεια και οικονομία. Όποιος έχει ξεχάσει ένα εκ των δύο οδηγείται στην πατρομαχία και την εκκλησιομαχία.
 

Ο Άγιος Ματθαίος εν έτει 1910, έτος κατά το οποίο συνδέθηκε με τον Άγιο Νεκτάριο τον εν Αιγίνη.

Ιστορικώς ο Άγιος Ματθαίος κατάφερε να ανασυγκροτήσει με το εκκλησιαστικό του τόλμημα την Ιεραρχία της Γ.Ο.Χ. Εκκλησίας της Ελλάδος. Ο Άγιος Ματθαίος όχι μόνο δεν θα γνωρίσει ποτέ την λήθη από τα παιδιά του, αντιθέτως καλούνται εκείνοι οι οποίοι εμπιστεύονται αναφορές και μύθους του παρελθόντος κατά του Αγίου, να τον δεχτούν στην καρδιά τους και να προσευχηθούν να τους φωτίσει Ο Θεός του ελέους, ώστε να φύγουν από το σκοτάδι της πλάνης που παραποιεί την Ευαγγελική Αλήθεια. Μία είναι Η Εκκλησία στο Σύμβολο της Πίστεως και όχι όσες φαντάζεται καθείς.

Όσοι θεωρούν ότι οι Ματθαιϊκοί είναι κακόδοξοι, σχισματικοί ή ακραίοι καλούνται να προσευχηθούν με ταπείνωση αληθινού χριστιανού να τους αποκαλύψει Ο Θεός πού είναι η αλήθεια. Χωρίς προκαταλήψεις, προσωπικές ερμηνείες, θεωρίες, φρονήματα. Ο στρατιώτης δεν έχει άποψη, έτσι ακριβώς, χωρίς καμία άποψη ας προσευχηθεί στον Θεό όποιος θέλει την σωτηρία της αθανάτου ψυχής του. Ας μην αναζητά τέλειους ανθρώπους, τέλειους Ιερείς και Επισκόπους. Λάθη και πάθη υπάρχουν παντού. Υπήρχαν πάντα και το γνωρίζει όποιος έχει μελετήσει εκκλησιαστική ιστορία. Θα μας ζητηθεί αν είμαστε Ορθόδοξοι και τι έργα ποιήσαμε.

Η αναίρεση μας ήταν σε μέγεθος μεγάλη διότι συνήθως όταν κάποιος κατηγορεί με μία λέξη, η διαδικασία αναίρεσης της μονολεκτικής του κατηγορίας ως ανυπόστατης και μυθώδους χρειάζεται αποδείξεις. Οι αποδείξεις δεν χωρούν όμως σε μία λέξη. Δοξάζουμε Τον Τριαδικό Θεό που μας αξίωσε να ερευνήσουμε την εκκλησιαστική ιστορία ώστε να φέρουμε στο φως για άλλη μία φορά την αλήθεια των γεγονότων. Ελπίζουμε να έλθουν σε μετάνοια όσοι ανεξετάστως και βιαστικώς προέβησαν σε αναφορές ανυπόστατες και μυθιστορηματικές για το πρόσωπο του Αγίου Ματθαίου του Μυροβλύτου. Ελπίζουμε να τύχει η μελέτη μας εντίμου αντιμετωπίσεως και όχι τμηματικής παρουσίασης της και λεκτικής απαξίωσης της άνευ θεμελίων. Δεν αναμένουμε συγγνώμη από εκείνους που καταφέρθηκαν κατά του Αγίου Ματθαίου και δεν το απαιτούμε, ευχόμεθα μόνο καλή μετάνοια. Είμαστε πρόθυμοι να ζητήσουμε συγγνώμη από τους αναγνώστες μας αν κάποιος παρουσιάσει μελέτη στην οποίαν θα αποδεικνύει ότι όσα γράφουμε δεν είναι έτσι.

Ο Άγιος Ματθαίος να πρεσβεύει για όλους μας και ειδικώς για εκείνους που τον αδικούν με λόγια και έργα!

Αληθώς!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζητηση

Αναγνώστες